Συγγραφέας
Παπαναστασίου Έμη
Τίτλος
Οι έμφυλες κατασκευές των παιδιών νηπιαγωγείου για τα επαγγέλματα
Περιοδικό
Έρευνα στην Εκπαίδευση
Παραπομπή
7(1), 1–13
Έτος
2018
Σύνδεσμος
https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/hjre/article/view/14232
Περίληψη (Συγγραφέα)
Το περιβάλλον των παιδιών τους προσφέρει πολλές πληροφορίες και γνώσεις σε σχέση με τα φύλα και τα επαγγέλματα, οι οποίες εκφράζονται με διάφορους τρόπους. Η έρευνα που παρουσιάζεται στο παρόν άρθρο περιγράφει τις αντιλήψεις/κατασκευές παιδιών νηπιαγωγείου σε σχέση με το επάγγελμα που θα ήθελαν να ακολουθήσουν αλλά και με τα επαγγέλματα που «αρμόζουν» στο κάθε φύλο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο των ημι-δομημένων συνεντεύξεων που αναλύθηκαν υπό το θεωρητικό πρίσμα της φεμινιστικής κοινωνικής κατασκευής. Τα ευρήματα δείχνουν ότι τα παιδιά βασίζονται κυρίως σε δυιστικές στερεοτυπικές αντιλήψεις για τα φύλα και την επιλογή επαγγέλματος.
Λέξεις-Κλειδιά (Συγγραφέα)
Φύλο, κοινωνική κατασκευή, επαγγέλματα, νηπιαγωγείο
Ετικέτες
Λόγος και αναπαραστάσεις, Έμφυλες αναπαραστάσεις
Επιστημονικό Πεδίο – Μεθοδολογία
Εκπαίδευση
Παρατηρήσεις
Βιβλιογραφική Αναφορά
Παπαναστασίου Έ. (2018). Οι έμφυλες κατασκευές των παιδιών νηπιαγωγείου για τα επαγγέλματα. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 7(1), 1–13. https://doi.org/10.12681/hjre.14232