Συγγραφέας
Κατσικάς Απόστολος
Τίτλος
Ο ρόλος των διευθυντών/τριών στην πρόληψη κι αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού στα δημοτικά σχολεία
Πανεπιστήμιο
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Έτος
2023
Σύνδεσμος
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53780
Περίληψη (Συγγραφέα)
Η σχολική βία κι ο σχολικός εκφοβισμός αποτελούν ζητήματα που απασχολούν έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα. Για την αντιμετώπισή τους οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν διάφορες πρακτικές, μεταξύ των οποίων και την παραπομπή των περιστατικών στους/στις διευθυντές/τριες των σχολείων, οι οποίοι/ες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει τις απόψεις των διευθυντών/τριών Δημοτικών Σχολείων, αναφορικά με τον ρόλο τους στην πρόληψη κι αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού. Εξετάζονται η συχνότητα, η ένταση και οι μορφές της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού, ο χώρος και ο χρόνος που εκδηλώνονται, οι παράγοντες που επιδρούν στην εμφάνισή τους, οι επιπτώσεις που έχουν στους/στις μαθητές/τριες και τη σχολική ζωή, οι πρακτικές αντιμετώπισης που υιοθετούνται στο σχολείο, οι λόγοι παραπομπής των περιστατικών από τους/τις εκπαιδευτικούς, ο ρόλος των διευθυντών/τριών και οι προτάσεις τους για την πρόληψη κι αντιμετώπισή τους. Για τη συλλογή των δεδομένων εφαρμόστηκε ερευνητικό σχέδιο μεικτών μεθόδων. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε στην ποσοτική έρευνα ήταν το ερωτηματολόγιο και στην ποιοτική η ημιδομημένη συνέντευξη. Δείγμα της ποσοτικής έρευνας αποτέλεσαν 512 διευθυντές/τριες Δημοτικών Σχολείων και της ποιοτικής 21 διευθυντές/τριες.
Λέξεις-Κλειδιά (Συγγραφέα)
Ρόλος, Διευθυντές/τριες, Σχολική βία, Σχολικός εκφοβισμός, Αντιμετώπιση, Δημοτικό σχολείο
Επιβλέπουσες/οντες
Θάνος Θεόδωρος,
Γεωργούλας Ευστράτιος,
Σακελλαρίου Μαρία
Ετικέτες
σχολικός εκφοβισμός
Επιστημονικό Πεδίο
Κοινωνιολογία, Εκπαίδευση
Παρατηρήσεις
Βιβλιογραφική Αναφορά
Κατσικάς, Α. (2023). Ο ρόλος των διευθυντών/τριών στην πρόληψη κι αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού στα δημοτικά σχολεία. (Διδακτορική διατριβή). Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.