Συγγραφέας

Γκιόκα Αναστασία

Τίτλος

Ηθική παρενόχληση στο ελληνικό δημόσιο σχολείο: αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Πανεπιστήμιο

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Έτος

2024

Σύνδεσμος

http://hdl.handle.net/10442/hedi/56504

Περίληψη (Συγγραφέα)

Η ηθική παρενόχληση (εργασιακή βία, mobbing) απασχολεί εντονότερα την κοινή γνώμη στις μέρες μας. Η βιβλιογραφία και η παγκόσμια έρευνα από την επιστημονική κοινότητα για το mobbing, εξακολουθούν να διευρύνονται, καθώς έχει αναπτυχθεί σημαντικά σε δημόσιους και σε ιδιωτικούς οργανισμούς. Στο εκπαιδευτικό πεδίο, η ηθική παρενόχληση εμφανίζεται επίσης, ως ένα αυξανόμενο πρόβλημα. Οι εκπαιδευτικοί που εκτίθενται σε συναισθηματικές επιθέσεις δεν μπορούν να προχωρήσουν στην επιτέλεση του έργου τους, λόγω του γεγονότος, ότι το mobbing τους δημιουργεί μια σειρά από σωματικά και ψυχολογικά προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν είτε ατομικά είτε με αρωγό την πολιτεία. Η εν λόγω μελέτη εντάσσεται στο ερευνητικό πεδίο της εκπαιδευτικής πολιτικής και της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης. Υπό την οπτική αυτή, σκοπός της έρευνας είναι η διεισδυτική ερευνητική προσέγγιση αναφορικά με την ύπαρξη ή μη του φαινομένου της ανιούσας ηθικής παρενόχλησης, της βίας και της εξουσίας στα δημόσια σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κορινθίας σε σύνδεση με το θεσμικό πλαίσιο επιλογής στελεχών εκπαίδευσης την περίοδο που ο σύλλογος διδασκόντων συμμετείχε για πρώτη φορά με τη διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας, δικαίωμα εκχωρούμενο από την εκπαιδευτική πολιτική. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται, αν τη συγκεκριμένη περίοδο, οι διευθυντές/ντριες έγιναν αποδέκτες ανιούσας ηθικής παρενόχλησης από τον σύλλογο διδασκόντων. Θα επιδιωχθεί η διαύγαση του τοπίου όλων των παραμέτρων για την πληρέστερη κατανόηση του φαινομένου μέσω των απόψεων τόσο των διευθυντών/ντριών όσο και των εκπαιδευτικών. Διενεργήθηκε μεικτή ερευνητική μεθοδολογία με παράλληλη συγκλίνουσα σχεδίαση. Η μελέτη είναι πρωτογενής εμπειρική ποιοτικού τύπου με τη συμμετοχή εικοσιπέντε (25) διευθυντών/ντριών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και ποσοτική ερευνητική προσέγγιση με τη συμμετοχή 154 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Λέξεις-Κλειδιά (Συγγραφέα)

Εργασιακή βία, Εξουσία – εκπαιδευτικοί, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Ηθική παρενόχληση, Σύλλογος διδασκόντων, Επιλογή στελεχών

Επιβλέπουσες/οντες

Καρακατσάνη Δέσποινα, Τσακίρη Δέσποινα, Παπαδιαμαντάκη Παναγιώτα

Ετικέτες

εργασία, ανισότητες και διακρίσεις στην εργασία, επισφάλεια

Επιστημονικό Πεδίο

Εκπαίδευση

Παρατηρήσεις

Βιβλιογραφική Αναφορά

Γκιόκα, Α. (2024). Ηθική παρενόχληση στο ελληνικό δημόσιο σχολείο: αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. (Διδακτορική διατριβή). Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.