Συγγραφέας

Κοσυφολόγου Αλίκη

Τίτλος

Η ιδεολογία της γυναικείας σεξουαλικότητας: αναπαραστάσεις και συγκρότηση προτύπων στον ελληνικό ερωτικό κινηματογράφο

Πανεπιστήμιο

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Νομικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης. Τομέας Κοινωνικής Θεωρίας και Κοινωνιολογίας

Έτος

2012

Σύνδεσμος

http://hdl.handle.net/10442/hedi/28277

Περίληψη (Συγγραφέα)

Διερευνάται η αναπαράσταση της γυναικείας σεξουαλικότητας και τη συγκρότηση έμφυλων προτύπων στον ελληνικό ερωτικό κινηματογράφο της δεκαετίας του ’60. Η μελέτη χρησιμοποιεί ως αφορμή τέσσερις ελληνικές ταινίες του είδους του ερωτικού κινηματογράφου εκείνης της περιόδου, οι οποίες αναλύονται βάσει της συστηματοποιημένης εκδοχής της ανάλυσης λόγου, που προτείνει ο κ. Κ. Δοξιάδης στο βιβλίο του «Ανάλυση λόγου: Κοινωνικό Φιλοσοφική Θεμελίωση (2008)». Πρόκειται για τις ταινίες «Λολίτες της Αθήνας» (1965) του Γ. Παπακώστα, «Κατήφορος» (1961) , «Στεφανία» (1966) του Γιάννη Δαλιανίδη και «Μικρές Αφροδίτες» (1963) του Νίκου Κούνδουρου.

Λέξεις-Κλειδιά (Συγγραφέα)

Σεξουαλικότητα, Έμφυλες σχέσεις, Ιδεολογία, Σκοποφιλία, Ελληνικός κινηματογράφος, Σεξισμός, Πατριαρχία, Αφήγηση, Αναπαράσταση

Επιβλέπουσες/οντες

Δοξιάδης Κύρκος,
Κουζέλης Γεράσιμος,
Παντελίδου – Μαλούτα Μάρω

Ετικέτες

τέχνη, έμφυλες αναπαραστάσεις, πορνεία, σεξισμός, σπουδές φύλου, κοινωνική καταπίεση-περιορισμοί

Επιστημονικό Πεδίο

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Παρατηρήσεις

Βιβλιογραφική Αναφορά

Κοσυφολόγου, Α. (2012). Η ιδεολογία της γυναικείας σεξουαλικότητας: αναπαραστάσεις και συγκρότηση προτύπων στον ελληνικό ερωτικό κινηματογράφο. (Διδακτορική διατριβή). Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ).