Συγγραφέας
Κοκογιάννης Κώστας
Τίτλος
Η “γραμματική” του οπτικού κειμένου και η έμφυλη διάσταση του αποτυπώματος του σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
Περιοδικό
Το βήμα των κοινωνικών επιστημών
Τεύχος
ΙΕ(60): 137-157
Έτος
2011
Σύνδεσμος
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2011.308
Περίληψη (Συγγραφέα)
Πολλές φορές συμβαίνει το οπτικό κείμενο να “ενοχοποιείται” για τη σεξιστική διάσταση του αποτυπώματος που αφήνει στην αντιληπτική φόρμα ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι ο τρόπος θέασης του παιδιού είναι σεξιστικά αθώος. Φυσικά, γι’ αυτό ευθύνονται οι γονείς, οι νηπιαγωγοί, αλλά κυρίως οι μείζονες αφηγήσεις και κατασκευές της θηλυκότητας και αρρενωπότητας σήμερα, οι οποίες όχι μόνο δεν ανατρέπουν την πολωτική μυθολογία σχετικά με το δυαδικό μοντέλο άνδρα-γυναίκας αλλά καθιστούν το παιδί πολιτισμικά συνένοχο σε μια κατάσταση αναπαραγωγής της ανισότητας. Στη συγκεκριμένη λοιπόν εργασία εκτίθενται κάποια κριτικά μεθοδολογικά βήματα ανάλυσης οπτικών κειμένων που αφορούν (ή) και απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, με στόχο την ανίχνευση των κοινωνικών στερεοτύπων για τα φύλα.
Λέξεις-Κλειδιά (Συγγραφέα)
Ετικέτες
θηλυκότητα, αρρενωπότητα, ταυτότητα φύλου, έμφυλες αναπαραστάσεις, σεξισμός
Επιστημονικό Πεδίο
Κοινωνιολογία
Παρατηρήσεις
Βιβλιογραφική Αναφορά
Κοκογιάννης, Κ. (2011). Η «γραμματική» του οπτικού κειμένου και η έμφυλη διάσταση του αποτυπώματός του σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 15(60). https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2011.308