Συγγραφέας

Μπαλαμπανίδου Ζαφείρα

Τίτλος

Έμφυλοι λόγοι, σχολικά μαθηματικά και υποκειμενικότητα: Η περίπτωση της Φωτεινής

Περιοδικό

Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Παραπομπή

(13), 6–24

Έτος

2019

Σύνδεσμος

https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/enedim/article/view/21964

Περίληψη (Συγγραφέα)

Η αλληλεπίδραση φύλου και μαθηματικών επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο κορίτσια και αγόρια συγκροτούν την υποκειμενικότητά τους και αποτελεί ένα θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη μαθηματική εκπαίδευση. Έτσι η παρούσα εργασία εστιάζει σε μια μελέτη περίπτωσης, της Φωτεινής, καθηγήτριας μαθηματικών στο δευτεροβάθμιο σχολείο, η οποία μέσα από την αφήγησή της εκφράζει τα συναισθήματα και τις εμπειρίες της ως μαθήτρια και ως εργαζόμενη. Γίνεται προσπάθεια να κατανοηθεί πώς ο έμφυλος λόγος που αφορά στη σχέση γυναικών με τα Μαθηματικά επιδρά στο πώς η ίδια κατανοεί την ταυτότητά της, καθορίζει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και δράσης της και την εγκλωβίζει στα δίπολα αρσενικό/ θηλυκό και ικανή/μη ικανή στα Μαθηματικά.

Λέξεις-Κλειδιά (Συγγραφέα)

Μαθηματικά, φύλο, ταυτότητες, υποκειμενικότητα, λόγος, μεταδομισμός

Ετικέτες

Έμφυλες αναπαραστάσεις

Επιστημονικό Πεδίο – Μεθοδολογία

Εκπαίδευση

Παρατηρήσεις

Βιβλιογραφική Αναφορά

Μπαλαμπανίδου (Zafira Balabanidou) Ζ. (2019). Έμφυλοι λόγοι, σχολικά μαθηματικά και υποκειμενικότητα: Η περίπτωση της Φωτεινής. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, (13), 6–24. https://doi.org/10.12681/enedim.21964