Συγγραφέας
Μπαλαμπανίδου Ζαφείρα
Τίτλος
Έμφυλοι λόγοι, σχολικά μαθηματικά και υποκειμενικότητα: Η περίπτωση της Φωτεινής
Περιοδικό
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών
Παραπομπή
(13), 6–24
Έτος
2019
Σύνδεσμος
https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/enedim/article/view/21964
Περίληψη (Συγγραφέα)
Η αλληλεπίδραση φύλου και μαθηματικών επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο κορίτσια και αγόρια συγκροτούν την υποκειμενικότητά τους και αποτελεί ένα θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη μαθηματική εκπαίδευση. Έτσι η παρούσα εργασία εστιάζει σε μια μελέτη περίπτωσης, της Φωτεινής, καθηγήτριας μαθηματικών στο δευτεροβάθμιο σχολείο, η οποία μέσα από την αφήγησή της εκφράζει τα συναισθήματα και τις εμπειρίες της ως μαθήτρια και ως εργαζόμενη. Γίνεται προσπάθεια να κατανοηθεί πώς ο έμφυλος λόγος που αφορά στη σχέση γυναικών με τα Μαθηματικά επιδρά στο πώς η ίδια κατανοεί την ταυτότητά της, καθορίζει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και δράσης της και την εγκλωβίζει στα δίπολα αρσενικό/ θηλυκό και ικανή/μη ικανή στα Μαθηματικά.
Λέξεις-Κλειδιά (Συγγραφέα)
Μαθηματικά, φύλο, ταυτότητες, υποκειμενικότητα, λόγος, μεταδομισμός
Ετικέτες
Έμφυλες αναπαραστάσεις
Επιστημονικό Πεδίο – Μεθοδολογία
Εκπαίδευση
Παρατηρήσεις
Βιβλιογραφική Αναφορά
Μπαλαμπανίδου (Zafira Balabanidou) Ζ. (2019). Έμφυλοι λόγοι, σχολικά μαθηματικά και υποκειμενικότητα: Η περίπτωση της Φωτεινής. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, (13), 6–24. https://doi.org/10.12681/enedim.21964