Συγγραφέας

Rubik Margarete

Τίτλος

A sisterhood of women: Marsha Norman’s Getting out and The Laundromat

Περιοδικό

Γράμμα: περιοδικό θεωρίας και κριτικής

Τεύχος

2(1): 141-147

Έτος

1994

Σύνδεσμος

https://doi.org/10.26262/gramma.v2i0.7443

Περίληψη

Παρά το μελαγχολικό τους περίγυρο πρόκειται για έργα επούλωσης και ελπίδας. Η Arlene, στο Getting Out, μαθαίνει πώς να συμβιβάσει το βίαιο παρελθόν που έχει αποκηρύξει και η Deedee, στο Laundromat, κάνει τα πρώτα της δοκιμαστικά βήματα προς τη χειραφέτηση. Η Marsha Norman δε στρέφεται απλά κατά των ανδρών. Οι γυναικείες της φιγούρες, ειδικά οι μητέρες των ηρωίδων, μπορούν να είναι ιδιαίτερα καταστροφικές. Η Arlene η ίδια είναι και θύμα και θύτης μαζί, μολονότι κάποιοι κρι­τικοί έχουν αποδόσει τη μοίρα της αποκλειστικά στην κοινωνία. Μια γειτόνισσα που τη συμπαθεί βοηθάει την Arlene να ελευθερώσει τον εαυτό της από την εξάρτηση της από τους άνδρες και να συμφιλιωθεί τόσο με το σκοτεινό της μέλλον όσο και με το ένοχο παρελθόν της. Στο πλυντήριο η προδομένη σύζυγος Deedee καταπνίγει την αυτογνωσία της μιζέριας της με την ακατάσχετη φλυαρία της, αλλά στο τέλος κατα­φέρνει να παραδεχθεί τις απογοητεύσεις της και τελικά καλωσορίζει την ευκαιρία να καθήσει να σκεφθεί ήσυχα πάνω στη ζωή της. Η Alberta με τη σειρά της δεν αφήνεται να μεταστρέψει το πλύσιμο των ρούχων του νεκρού συζύγου της σε μια νοσηρή τελε­τουργία. Μολονότι δε δημιουργείται καμιά μόνιμη φιλία μεταξύ των δύο γυναικών και οι δύο αποκομίζουν μια αίσθηση γυναικείας “αδελφοποίησης” μέσα στην κατά τα άλλα έρημη ζωή τους.
Despite their dreary milieu, these are plays of healing and hope. In Getting Out Arlene learns to integrate the violent past she has disavowed, and in The Laundromat Deedee makes her first tentative steps towards emancipation. Marsha Norman is not simply anti-men; her female figures, especially the heroines’ mothers, can be equally destructive. Arlene herself is both victim and victimizer, though some critics have blamed her fate solely on society. A sympathetic neighbour helps Arlene to free herself from her dependence on men and to reconcile herself to both her bleak future and her criminal past. In The Laundromat the betrayed wife Deedee stifles her awareness of her misery by chatting incessantly, but is finally made to acknowledge her frustrations and, in the end, welcomes the opportunity of reflecting quietly on her life. Alberta, in turn, is prevented from turning the washing of her deceased husband’s clothes into a morbid ritual. Although no permanent friendship is established, both carry a sense of female sisterhood into their otherwise desolate lives.

Λέξεις-Κλειδιά (Συγγραφέα)

Ετικέτες

βία κατά των γυναικών, οικονομική κρίση, κοινωνική καταπίεση-περιορισμοί, τέχνη

Επιστημονικό Πεδίο

Κριτική Λογοτεχνία-Φιλολογία

Παρατηρήσεις

Βιβλιογραφική Αναφορά

Rubik, Μ. (1994). A sisterhood of women: Marsha Norman’s Getting out and The Laundromat. Γράμμα: περιοδικό θεωρίας και κριτικής, 2(1), 141-147